17 Şubat 2012 Cuma

Grip'in ve burun operasyonu

    Bir kış günü ben yine hastayım.Boğaz enfeksiyonu ama boğaz ağrımdan çok ateş beni mıhlıyordu yatağa.Çokta usluyumdur hasta olduğum zaman.Hiç sesim çıkmaz,ilaçlarımı çok kolay içerim.Boyuna da yatarım,uyku benim en iyi arkadaşım olur.Ama bildiğin uyku değildir o.Sürekli uçarım uyuduğumu sandığım zamnlarda.Değişik değişik rüyalar görürüm ama çok görürüm.Bir senelik rüya görme limitimi o günlerde doldururum diyebilirim.
   Ayaklarım feci ağırır.İlaçlarla beraber tükettiğin sudan sürekli bir tuvalet ihtiyacı vardır ki,işkencenin diğer adı..Tirtir titrediğin mezarım olsa dediğin yataktan o ağrıyan ayaklarınla kalkmak nasıl bir işkencedir anlatamam.
    Birde yemek yiyememe vardır o dönemde.Annem başımda 'hadi bi lokma ye','en azından bunu ye''bak sana en sevdiğin yemekleri yaptım' gibi nazlandırıcı cümleler kurarken nefsin hiç bişe istememesi..Annem etli yumurta yapmıştı o gün.Bunu yersen kuvvetlenirsin diyerek beni zorluyordu,eti sevmediğimi bilerek.
   Bugün ben ona aynısını yaptım.Etli yumurtayla zamanında  bana sarfettiği cümleleri iade ettim ona.Annem  beş gündür ateşler içinde.İlaç içiyor ama nedense pek etki etmiyor ilaçlar.Babam aradı sabahın 7:30 unda.Gel anneni doktora götür,bende iyi değilim diye.
    Bizim ailenin genel özelliklerinden biri inatçı olmak ve doktora gitmek istememek.Babamda bu geleneği sürdürüyor her zamanki gibi.Kendide hasta olmasına rağmen doktora gitmeği reddediyor.
Bizde tıpış tıpış evin dibindeki sağlık ocağına gittik.Doktor bildiğin pratisyen.magnum cubuğuyla boğazına baktı.Annemin ısrarı üzerine de ultrason cihazıylayda oynadı kadının vucudunda.Çok fuzuli görsemde adamcağız biraz doktor olduğunu hissetsin dedim.Karaciğerinde yağ varmış.Kadının ateşi var adam karaciğerdeki yağlanmaya bağlayacak olayı.Tahliller filan istedi ki, buna sevindim annemin gibi bir pinririkus böle çok incelenmese bişeye inanmaz çünkü.Yalnız ertesi günün tahlileerin hepsinin temiz olduğunu duyunca hayal kırıklığına uğradı kadıncağız.Her zamanki gibi en kötü hastalıkları kendine yakıştırdığı için böle bir sonuç ummuyordu.Bomba cümleside 'bu tahliller hatalı ' oldu.
    Şükür ben annem gibi olmak üzereyken döndüm.Hasta olduğumu kabbullenmemeye çalışırım elimden geldiğince.O kadar git gel,iki hastanın yanında bu kadar vakit geçir olacağı buydu yani.Bende hafifinden bir nezle oldum sonunda.Ama yine ne bir ilaç ne bir dinlenme ..Olağan günlük hayatıma son hızla devam ediyordum ki,kulağımda inanılmaz bir ağrı başladı.Ağrıyla beraber kendimi doktorda buldum.Nur topu gibi bir orta kulak iltihabım olmuş!Buna üzülecek pek bi zamanım olmadı çünkü doktor yıllardır barışık olmaya çalıştığım bir noktama el attı.Burnunu hemen yaptırmalıyız kulağına basınç oluyor dedi.Hayda bu da nerden çıktı şimdi yahuu diyemiyecem çünki uzun zamandır aklımda olan bi durumdu bu.Bu doktor kulağıma bakarken aklımıda okudu galiba dedim.Ama ağrımdan sevinsem mi sevinmesem mi pekde biilemedim doğrusu.
     Buarada musz  doktorun işlerinin kesat olduğunu ,benim burnumu yaptırmak istediğinin tamamen maddi duygusallıktan kaynaklandığını idda ediyor.Ayın 21'inde kontrol var kulağım için bakalım ne diyecek  çok sevgili doktorum,yazarım burdan artık..
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder